Beste gast,

Dit is ons oude forum. De oude posts zijn nog toegankelijk, maar je kunt niets meer toevoegen. Heb je vragen? Neem contact op via de webshop.

Pancake mix vanille-stevia

edited 26 januari in Algemeen

Bij mijn bestelling twee maal een sachet pancake vanille-stevia gekregen. Mijn dank hiervoor... inmiddels uitgeprobeerd.. de mix mixed fantastisch, bakt netjes (mijn eerste pannenkoek mislukt altijd en deze niet).. helaas vond ik de smaak tegenvallen..... MIERZOET!!! En een vreselijke chemische nasmaak, die echt de hele dag in mijn mond bleef hangen,, zie ik op de verpakking dat er diverse zoetstoffen inzitten. Is dit echt nodig?? Ik vond ze perfect bakken, maar die nasmaak ..
Hebben jullie ook mixen zonder zoetstoffen?? Ik ben er nog niet achter welke zoetstof deze nasmaak geeft, maar voor mij is het een No Go... ook las ik dat sacarulose kankerverwekkend kan zijn... is dit product dan wel veilig als je dit elke dag eet (zeker in combinatie met alle ander producten waar dezelfde zoetstof onverwerkt zit.

Reacties

• Niemand die het antwoord weet?

• Beste,

We hebben meerdere versies van de pancakes, de gezoete versie en de normale versie. Je kan dus zelf hier een keuze uit maken.

Er wordt vaak gezegd dat bepaalde zoetstoffen kankerverwekkend zijn, echter zien we vrijwel nooit onderzoeken die dit aantonen. En als dit zo is gaat het over enorme hoeveelheden die een mens nooit dagelijks kan consumeren. Dit soort stoffen worden erg goed gecontroleerd voordat ze in voeding verwerkt mogen worden.

• Hoi Roel, dank voor je reactie. Ik heb gezocht op de site, maar kan geen pancake mix vinden zonder suiker en/of zoetstof (dextrose en sacrulose) heb je voor mij een naam of linkje naar het artikel wat je bedoeld?

• Hallo Markip,

Mijn collega Roel doelde er hierbij op dat de ene versie minder zoet van smaak is (Original Pancake) en de Stevia Vanille zoeter van smaak is. Een variant zonder zoetstof/suiker is er niet.

Wat jij ervaart is waarschijnlijk de Stevia, bij sommige mensen blijft die smaak inderdaad langer hangen. Mijn persoonlijke ervaring is dat dit bij de Original Pancake variant niet het geval is.

Ik raad je dus aan om eens wat samples van de Original Pancake te bestellen om te proberen hoe deze bevalt.

• Mathias
  • Dank je Mathias voor je reactie. Ik ga inderdaad de normale pancake mix proberen.. dat stevia een beetje blijft ‘hangen’ is een understatement... 🥴.. proefde het vier uur later nog....maar gelukkig, smaken verschillen.

Log In of Registreer om te reageren.

Debug Trace

Notice
Gdn_PluginManager::registerHandler is deprecated.

#0 [internal function]: gdn_ErrorHandler(16384, 'Gdn_PluginManag...', '/home/forum/app...', 841, Array)
#1 /home/forum/app/public/library/core/functions.general.php(841): trigger_error('Gdn_PluginManag...', 16384)
#2 /home/forum/app/public/library/core/class.pluginmanager.php(668): deprecated('Gdn_PluginManag...')
#3 /home/forum/app/public/library/core/class.pluginmanager.php(743): Gdn_PluginManager->registerHandler('VanillaStatsPlu...', 'StatsDashboard', 'SettingsControl...', 'home', 'method')
#4 /home/forum/app/public/plugins/VanillaStats/class.vanillastats.plugin.php(61): Gdn_PluginManager->registerNewMethod('VanillaStatsPlu...', 'StatsDashboard', 'SettingsControl...', 'home')
#5 [internal function]: VanillaStatsPlugin->gdn_dispatcher_beforeDispatch_handler(Object(Gdn_Dispatcher), Array)
#6 /home/forum/app/public/library/Garden/EventManager.php(278): call_user_func_array(Array, Array)
#7 /home/forum/app/public/library/core/class.pluginmanager.php(806): Garden\EventManager->fire('gdn_dispatcher_...', Object(Gdn_Dispatcher), Array)
#8 /home/forum/app/public/library/core/class.pluginmanager.php(765): Gdn_PluginManager->callEventHandler(Object(Gdn_Dispatcher), 'Gdn_Dispatcher', 'BeforeDispatch', 'handler')
#9 /home/forum/app/public/library/core/class.pluggable.php(133): Gdn_PluginManager->callEventHandlers(Object(Gdn_Dispatcher), 'Gdn_Dispatcher', 'BeforeDispatch')
#10 /home/forum/app/public/library/core/class.dispatcher.php(223): Gdn_Pluggable->fireEvent('BeforeDispatch')
#11 /home/forum/app/public/index.php(29): Gdn_Dispatcher->dispatch()
#12 {main}